- Formularz reklamacyjny
- Strefa kierowcy
-
Usługi bankowe
- Zobacz wszystko
- Dokumenty
- FAQ
- Płatności
- Bezpieczeństwo
- Pomoc
- FATCA
- Oświadczenie o rezydencji podatkowej
- Beneficjent rzeczywisty i PEP
- Podatek u źródła
- Access interfaces (TPP-API)
- Zawieszenie spłat kredytu hipotecznego
- Fundusz Wsparcia Kredytobiorców
- Centrum formularzy
- Panel Klienta - Pierwsze logowanie
- Pomoc i informacje
- Klienci indywidualni
- Klienci biznesowi
- Informacje korporacyjne
- Pomoc i informacje
- Kontakt
Zakupy on-line
Przelew za zakupy on-line to funkcjonalność pozwalająca na dokonanie w szybki i łatwy sposób płatności za zakupy w internecie. Jak to działa?
- Po dokonaniu zakupu i wyrażeniu chęci płatności przez internet wybierasz z listy dostępnych banków Volkswagen Bank direct.
- Przeglądarka przeniesie Cię do okna logowania w serwisie transakcyjnym. Zaloguj się swoim identyfikatorem i wpisz hasło (kombinacja prywatnego hasła i wyświetlenia z tokena lub hasło statyczne). Identycznie jak przy standardowym logowaniu do systemu.
- Pojawi się gotowy formularz przelewu. Potwierdź operację hasłem (kombinacja prywatnego hasła i wyświetlenia z tokena lub hasło SMS).
- Wyloguj się z systemu transakcyjnego.
Rozliczenia walutowe
Walutą rozliczeniową dla transakcji realizowanych kartami płatniczymi Volkswagen Bank w walutach obcych jest PLN. Operacje dokonane w walucie innej niż PLN, realizowane są w walucie lokalnej a następnie przeliczane przez VISA International na PLN wraz z naliczeniem ewentualnych opłat i prowizji.
Kursy VISA International udostępniane są na anglojęzycznej stronie https://www.visa.pl/wsparcie-visa/konsument/travel-support/exchange-rate-calculator.html
Przelewy w walucie obcej kierowane na rachunki Volkswagen Bank przeliczane są na PLN po kursie kupna banku pośredniczacego przez ING Bank Śląski. Kod SWIFT dla wpłat dokonywanych w walucie obcej: INGBPLPW. Konieczne jest podanie numeru rachunku odbiorcy w formacie IBAN.
Informujemy, że tabele kursów ING dla realizacji przelewów w walucie obcej w Volkswagen Bank znajdują się pod następującym adresem: http://www.ingbank.pl/kursy-walut.
Tabele mają charakter informacyjny i nie stanowią podstawy do roszczeń wobec Banku. Kurs waluty zastosowany do rozliczenia transakcji podany jest każdorazowo w jej opisie.
Przelewy
Harmonogram rozliczeń międzybankowych realizowany w dni robocze:
- sesje wychodzące: do 7:55, do 11:45, do 14:15 (godzina graniczna*),
- sesje przychodzące: do 13:00, do 16:00, do 18:00.
Godzina graniczna* dla przelewów pomiędzy rachunkami w Volkswagen Bank: 20:00 (codziennie).
Godzina graniczna* dla przelewów od 1 mln PLN (realizowane w systemie Sorbnet): 13:55 (poniedziałek - piątek).
* godzina graniczna – najpóźniejsza godzina złożenia dyspozycji przelewu zapewniająca jego realizację w tym samym dniu.
Limity transakcji
Ze wzgledów bezpieczeństwa w Volkswagen Bank obowiązują limity dla transakcji:
- realizowanych za pomocą kart płatniczych,
- realizowanych w systemie transakcyjnym e-direct
Limity są ustawiane domyślnie.
W przypadku systemu transakcyjnego e-direct istnieje możliwość samodzielnej zmiany wysokości limitu.
W przypadku kart płatniczych zmiana wysokości limitów odbywa się przy pomocy Konsultanta pod numerem infolinii (22) 528 96 28, 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) - (pn.-pt. 08:00-18:00 oraz sob. 09:00-15:00).
Godziny pracy
Punkt Informacyjny w siedzibie Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce (Rondo ONZ 1, Warszawa) czynny jest w dni robocze od poniedziałku - piątku w godzinach: 9:00 - 17:00. W okresach przedświątecznych możliwe są zmiany godzin pracy. Informacje o zmianach publikowane są na stronie banku, w sekcji Aktualności.
Infolinia banku działa od poniedziałku - piątku w godzinach: 08:00 – 18:00 oraz w soboty w godzinach 09:00-15:00 i dostępna jest pod numerami telefonów:
- (48 22) 528 96 28
- 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych)
O ustawie
W dniu 24 października 2011 r. weszła w życie Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych ("Ustawa", Dz. U. z 2011 r. Nr 100 poz.1175). Stanowi ona implementację unijnej Dyrektywy 2007/64/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie usług płatniczych (ang. Payment Services Directive) z dnia 13 listopada 2007 r.
Ustawa określa:
- warunki świadczenia usług płatniczych, w szczególności dotyczące postanowień umownych i wymogów w zakresie udzielania informacji o usługach płatniczych;
- prawa i obowiązki stron wynikające z umów o świadczenie usług płatniczych, a także zasady odpowiedzialności dostawców tych usług z tytułu ich wykonywania;
- zasady prowadzenia działalności polegającej na świadczeniu usług płatniczych oraz zasady sprawowania nadzoru nad podmiotami, które je świadczą.
Ustawa o usługach płatniczych ustala standardy świadczenia usług płatniczych przez dostawców takich usług oraz zwiększa zakres ochrony ich Klientów. W związku z Ustawą, Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce wprowadził zmiany do obowiązujących regulacji bankowych, które zaczynają obowiązywać od 24 października 2012 r.
Umowa ramowa, zmiany umowy ramowej, wypowiedzenie umowy ramowej:
- Ustawa wprowadza pojęcie Umowy ramowej (Umowa) regulującej warunki świadczenia usług płatniczych przez Bank;
- Umowę ramową stanowią łącznie: umowa rachunku bankowego, umowa o kartę płatniczą, Regulamin prowadzenia rachunków bankowych oraz wydawania i użytkowania kart płatniczych (Regulamin), Tabela Prowizji i Opłat Bankowych (TPiO), Tabela oprocentowania;
- Bank wprowadził obszerne zmiany do Regulaminu oraz TPiO;
- zmiany dokonywane przez Bank w Umowie będą komunikowane Klientom z dwumiesięcznym wyprzedzeniem;
- Umowa wprowadza dwumiesięczny termin wypowiedzenia Umowy dla Banku i utrzymuje miesięczny dla Klienta.
Zmiany w zakresie realizacji zleceń płatniczych:
- każda transakcja płatnicza zostaje oznaczona unikalnym dla niej identyfikatorem;
- księgowanie transakcji odbywa się zgodnie z numerem rachunku bankowego odbiorcy, nazwa odbiorcy nie jest weryfikowana;
- dla każdej transakcji Bank informuje Klienta o terminie realizacji oraz maksymalnym koszcie transakcji;
- maksymalny termin realizacji przelewu wynosi D+1, gdzie D oznacza dzień zlecenia transakcji. Dla transakcji zleconej w formie papierowej maksymalny termin realizacji może być dłuższy o jeden dzień roboczy;
- w odniesieniu do transakcji w walucie obcej, Bank dostarczy informację o kursie, jaki został zastosowany do przeliczenia kwoty transakcji na PLN;
- wprowadzenie godziny granicznej, do której Klient składa zlecenia z datą ich realizacji tego samego dnia;
- Bank informuje o odmowie realizacji transakcji w dniu, w którym miała być wykonana.
Zmiany w zakresie poleceń zapłaty:
- zlikwidowanie maksymalnej kwoty transakcji polecenia zapłaty;
- dla konsumentów wydłużenie terminu do żądania zwrotu zrealizowanej transakcji polecenia zapłaty do 8 tygodni;
- możliwość wstrzymania realizacji transakcji polecenia zapłaty najpóźniej w dniu roboczym poprzedzającym termin jego wykonania.
Zmiany w zakresie korzystania z instrumentów płatniczych (karta płatnicza, token, telekod):
- obowiązek niezwłocznego zgłoszenia przez Klienta utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia instrumentu płatniczego, jeśli takie zdarzenie miało miejsce;
- obowiązek powiadomienia Banku przez Klienta o nieautoryzowanej, niewykonanej lub nienależycie wykonanej transakcji przy użyciu instrumentu płatniczego w terminie 13 miesięcy, pod rygorem wygaśnięcia roszczeń klienta z tego tytułu;
- obowiązek Banku udowodnienia autoryzacji transakcji przez Klienta (w razie wystąpienia ww. zgłoszenia) lub prawidłowego wykonania transakcji przez Bank;
- konieczność niezwłocznego zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji przez Bank oraz odpowiedzialność Klienta do równowartości 150 euro za nieautoryzowane transakcje, dokonane bez winy Klienta do momentu zgłoszenia zdarzenia Bankowi;
- zakaz wysyłania Klientowi niezamówionego instrumentu płatniczego, z wyjątkiem sytuacji, gdy podlega on wymianie.
Powyższa informacja zawiera jedynie przykłady najistotniejszych zmian wprowadzonych ustawą o usługach płatniczych.