„Maksymalizujemy lojalność naszych klientów wobec marek naszej Grupy.”
Lojalność klientów zawsze odgrywała w Volkswagen Financial Services ważną rolę. Będąc ogniwem łączącym klientów, marki i dealerów Grupy Volkswagen, staliśmy się w ostatnich latach największym na świecie dostawcą usług finansowych dla branży motoryzacyjnej. Osiągnęliśmy to dzięki dopasowanej do oczekiwań klientów ofercie mobilności – od finansowania i leasingu po usługi serwisowe i ubezpieczeniowe. Jednak w obliczu postępującej cyfryzacji, stale zmieniających się potrzeb klientów i intensywniejszej konkurencji, musimy znaleźć nowe sposoby, aby pozostawać blisko pojazdu i klienta. W tym kontekście nie tylko rozszerzamy naszą dotychczasową ofertę mobilności o elastyczne modele „pojazdu na żądanie”, takie jak współdzielenie samochodu, wynajem krótko- lub długoterminowy czy modele abonamentowe. Dzięki cyfrowej platformie mobilnościowej będziemy w przyszłości oferować naszym klientom wszystkie rozwiązania mobilności, których oczekują od marek i jej zewnętrznych dostawców, wygodnie, z jednego źródła i w jednym miejscu, w jednej aplikacji.

„Wspólnie z markami Grupy rozwijamy potencjał biznesowy na przestrzeni całego cyklu użytkowania pojazdu.”
Oprócz naszej tradycyjnej działalności w zakresie finansowania i leasingu w przyszłości przejmiemy odpowiedzialność za całą flotę pojazdów Grupy Volkswagen. Wartość dla klienta: Dysponujemy bezpośrednim dostępem do pojazdów i możemy je oferować naszym klientom w sposób dopasowany do potrzeb, przez cały cykl użytkowania pojazdu. Oznacza to, że w przyszłości nie tylko będziemy mieć silną pozycję w segmencie nowych pojazdów, ale również będziemy mogli oferować atrakcyjne pakiety pojazdów używanych, rozwiązania w zakresie wynajmu i car sharingu oraz produkty serwisowe i ubezpieczeniowe w bardziej długoterminowej perspektywie. Dzięki temu będziemy mogli skuteczniej kontrolować pojazdy, tak aby były wykorzystywane w każdej „fazie okresu użytkowania” i pozostawały w Grupie.

„Działamy w sposób przedsiębiorczy i dążymy do osiągnięcia jak największego sukcesu.”
Osiągnięcie celów MOBILITY2030 wymaga sprawnej organizacji zapewniającej wydajne, skuteczne systemy i przepływy procesów. Z drugiej jednak strony możemy urzeczywistnić cele nowej strategii tylko jako globalny zespół VW FS. Dlatego ważnym elementem tego wymiaru jest również odpowiednio wczesne przygotowanie wszystkich pracowników do przyszłych wyzwań.

„Wykorzystujemy dane i technologię jako filary naszego sukcesu.”
Przekształcamy się w firmę bazującą na danych. W coraz bardziej zdigitalizowanym świecie dane i technologia są najważniejszymi czynnikami warunkującymi nasz sukces – nasze cele w zakresie np. lojalności klientów i pojazdów byłyby bez nich niewyobrażalne. Aby optymalnie dopasować indywidualne potrzeby klientów do oferty pojazdów, niezbędne są wysokiej jakości dane o klientach i pojazdach. Jest to temat, który dotyczy nas wszystkich na naszej drodze do stania się firmą kierowaną danymi.

Zrównoważony rozwój jest istotnym fundamentem naszego przyszłego sukcesu – coraz częściej na ten aspekt zwracają uwagę również liczni interesariusze, na przykład organy regulacyjne, ale także nasi klienci. Konsekwentnie dążymy do przejścia na mobilność bezemisyjną. W szczególności koncentrujemy się na rozwoju przyjaznych dla środowiska produktów, operacji i technologii informatycznej, a także na osiągnięciu zerowej emisji netto w perspektywie długoterminowej. Ewoluujemy z promotora sprzedaży w promotora zrównoważonego rozwoju, a nawet promotora zrównoważonej mobilności w Grupie Volkswagen. Aby to osiągnąć, zapewniamy neutralność CO2 zarówno naszych pojazdów, jak i całej działalności biznesowej. Systematycznie zwiększamy również sprzedaż pojazdów BEV (battery electric vehicles) dla Grupy Volkswagen.
