- Formularz reklamacyjny
- Strefa kierowcy
-
Usługi bankowe
- Zobacz wszystko
- Dokumenty
- FAQ
- Płatności
- Bezpieczeństwo
- Pomoc
- FATCA
- Oświadczenie o rezydencji podatkowej
- Beneficjent rzeczywisty i PEP
- Podatek u źródła
- Access interfaces (TPP-API)
- Zawieszenie spłat kredytu hipotecznego
- Fundusz Wsparcia Kredytobiorców
- Centrum formularzy
- Panel Klienta - Pierwsze logowanie
- Pomoc i informacje
- Klienci indywidualni
- Klienci biznesowi
- Informacje korporacyjne
- Pomoc i informacje
- Kontakt
Podstawowe zasady bezpieczeństwa
Volkswagen Bank przywiązuje dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa swoich Klientów korzystających z usług i systemów Banku. Jednak bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej zależy nie tylko od Banku, ale i od Klienta. Dlatego przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa:
- Korzystaj wyłącznie ze sprawdzonych i pewnych urządzeń dostępowych (komputer, tablet, telefon etc.). w przypadku ogólnodostępnych stanowisk internetowych (np. w kawiarenkach internetowych, bibliotekach publicznych) prawdopodobieństwo, że program szpiegujący działa w tle, jest bardzo duże. Stosuj zasadę ograniczonego zaufania.
- Nie otwieraj podejrzanych maili i załączników. Uważaj na umieszczone w wiadomościach linki. Mogą one zainfekować Twoje urządzenia wirusem.
- Uważnie czytaj komunikaty i powiadomienia pojawiające się w trakcie logowania i wykonywania transakcji. Pamiętaj, że przestępcy potrafią podrabiać strony www, w tym strony banków. Jeśli strona Banku wygląda inaczej lub miałeś do czynienia z nietypowym jej działaniem, skontaktuj się z nami.
- Bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła logowania do systemu bankowości internetowej. Prośby takie kierowane do Klienta (e-mailem, SMS-em lub telefonicznie) są próbą wyłudzenia danych.
- Uważnie czytaj treści SMS-ów, w tym potwierdzenia transakcji. Podane w wiadomości czynności, numer operacji, numer rachunku i kwota muszą zgadzać się ze zlecanymi przez Ciebie w serwisie e-direct. Zwracaj uwagę na treść SMS-a od Banku, nawet jeśli wykonujesz transakcje bardzo często.
- Nigdy nie używaj do logowania adresu lub linku wysłanego w wiadomości e-mail lub SMS, jeśli nie jesteś pewien jej źródła.
- Przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie z Bankiem jest bezpieczne. Adres witryny internetowej Banku powinien rozpoczynać się od skrótu: "https://", a nie "http://". Brak litery "s" w skrócie "http" oznacza brak szyfrowania. Twoje dane są w takiej sytuacji transmitowane przez internet tekstem jawnym, co naraża Cię na niebezpieczeństwo przechwycenia danych przez osoby nieuprawnione.
- Bank nigdy nie wysyła certyfikatów bezpieczeństwa poprzez wiadomość SMS lub e-mail.
- Nie instaluj na żądanie dodatkowego oprogramowania na komputer, tablet lub telefon – pamiętaj, że Bank nigdy o to nie prosi.
- Regularnie aktualizuj system operacyjny i przeglądarki internetowe. Pamiętaj, że Windows XP nie jest już wspierany przez producenta. Aktualizacje legalnego oprogramowania często niwelują „dziury”, które starają się wykorzystać oszuści.
- Zabezpiecz komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
- Aplikacje na urządzenia mobilne pobieraj wyłącznie z oficjalnych sklepów: AppStore, Google Play lub Windows Store. Znajdujące się tam programy przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo.
- Uważnie czytaj ostrzeżenia Banku przed nowymi zagrożeniami. Zamieszczane są one w Aktualnościach na stronie Banku oraz wysyłane pocztą wewnętrzną w systemie transakcyjnym.
- Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim numeru Klienta ani hasła. Numer Klienta jest poufnym numerem nadawanym przez Bank, nie możesz go zmienić.
- Nie zapisuj nigdzie haseł służących do logowania i pamiętaj o ich regularnej zmianie.
- Sprawdzaj datę ostatniego poprawnego oraz niepoprawnego logowania do systemu.
- Niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem w razie wątpliwości dotyczących bezpieczeństwa dostępu do bankowości internetowej.