Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Volkswagen Bank przywiązuje dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa swoich Klientów korzystających z usług i systemów Banku. Jednak bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej zależy nie tylko od Banku, ale i od Klienta. Dlatego przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa:

  1. Korzystaj wyłącznie ze sprawdzonych i pewnych urządzeń dostępowych (komputer, tablet, telefon etc.). w przypadku ogólnodostępnych stanowisk internetowych (np. w kawiarenkach internetowych, bibliotekach publicznych) prawdopodobieństwo, że program szpiegujący działa w tle, jest bardzo duże. Stosuj zasadę ograniczonego zaufania.
  2. Nie otwieraj podejrzanych maili i załączników. Uważaj na umieszczone w wiadomościach linki. Mogą one zainfekować Twoje urządzenia wirusem.
  3. Uważnie czytaj komunikaty i powiadomienia pojawiające się w trakcie logowania i wykonywania transakcji. Pamiętaj, że przestępcy potrafią podrabiać strony www, w tym strony banków. Jeśli strona Banku wygląda inaczej lub miałeś do czynienia z nietypowym jej działaniem, skontaktuj się z nami.
  4. Bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła logowania do systemu bankowości internetowej. Prośby takie kierowane do Klienta (e-mailem, SMS-em lub telefonicznie) są próbą wyłudzenia danych.
  5. Uważnie czytaj treści SMS-ów, w tym potwierdzenia transakcji. Podane w wiadomości czynności, numer operacji, numer rachunku i kwota muszą zgadzać się ze zlecanymi przez Ciebie w serwisie e-direct. Zwracaj uwagę na treść SMS-a od Banku, nawet jeśli wykonujesz transakcje bardzo często.
  6. Nigdy nie używaj do logowania adresu lub linku wysłanego w wiadomości e-mail lub SMS, jeśli nie jesteś pewien jej źródła.
  7. Przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie z Bankiem jest bezpieczne. Adres witryny internetowej Banku powinien rozpoczynać się od skrótu: "https://", a nie "http://". Brak litery "s" w skrócie "http" oznacza brak szyfrowania. Twoje dane są w takiej sytuacji transmitowane przez internet tekstem jawnym, co naraża Cię na niebezpieczeństwo przechwycenia danych przez osoby nieuprawnione.
  8. Bank nigdy nie wysyła certyfikatów bezpieczeństwa poprzez wiadomość SMS lub e-mail.
  9. Nie instaluj na żądanie dodatkowego oprogramowania na komputer, tablet lub telefon – pamiętaj, że Bank nigdy o to nie prosi.
  10. Regularnie aktualizuj system operacyjny i przeglądarki internetowe. Pamiętaj, że Windows XP nie jest już wspierany przez producenta. Aktualizacje legalnego oprogramowania często niwelują „dziury”, które starają się wykorzystać oszuści.
  11. Zabezpiecz komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
  12. Aplikacje na urządzenia mobilne pobieraj wyłącznie z oficjalnych sklepów: AppStore, Google Play lub Windows Store. Znajdujące się tam programy przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują Ci bezpieczeństwo.
  13. Uważnie czytaj ostrzeżenia Banku przed nowymi zagrożeniami. Zamieszczane są one w Aktualnościach na stronie Banku oraz wysyłane pocztą wewnętrzną w systemie transakcyjnym.
  14. Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim numeru Klienta ani hasła. Numer Klienta jest poufnym numerem nadawanym przez Bank, nie możesz go zmienić.
  15. Nie zapisuj nigdzie haseł służących do logowania i pamiętaj o ich regularnej zmianie.
  16. Sprawdzaj datę ostatniego poprawnego oraz niepoprawnego logowania do systemu.
  17. Niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem w razie wątpliwości dotyczących bezpieczeństwa dostępu do bankowości internetowej.

Potrzebujesz pomocy?