Skontaktuj się z nami
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami poniżej, czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie.
Najczęściej zadawane pytania
Czy jest możliwość założenia rachunku online?
Tak. Na chwilę obecną rachunek online mogą założyć wyłącznie osoby fizyczne (Konto e-direct/Plus Konto) oraz Jednoosobowe Działalności Gospodarcze (Plus Konto Biznes).
Jak wygląda proces otwarcia rachunku Plus Konto Biznes?
-
Jeśli posiadasz Jednoosobową Działalność Gospodarczą (JDG) możesz założyć rachunek bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że będziesz miał ze sobą dokument tożsamości, by zawrzeć umowę całkowicie zdalnie.
Wypełnij wniosek Otwórz Plus Konto Biznes dla jednoosobowych działalności gospodarczych i postępuj zgodnie z poleceniami, które wyświetlą się w trakcie procesu zakładania konta.
Rachunek dla JDG możesz otworzyć także w sposób tradycyjny, tak jak w przypadku pozostałych form działalności (opis procesu poniżej).
-
Dla pozostałych form działalności proces otwarcia rachunku odbywa się w sposób tradycyjny. Wypełnij na naszej stronie internetowej wniosek Plus Konto Biznes.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty, które należy wydrukować podpisać zgodnie z reprezentacją określoną w dokumentach rejestrowych (tj. KRS/CEiDG) i odesłać w oryginale na adres naszego Banku. Dodatkowo za pośrednictwem kuriera Poczty Polskiej, do osób wskazanych we wniosku, wyślemy FI (Formularz Identyfikacyjny) celem potwierdzenia tożsamości oraz pobrania wzoru podpisu. Po otrzymaniu zwrotnie prawidłowo wypełnionych i podpisanych dokumentów otworzymy rachunek, a do pełnomocników wyślemy dane do logowania.
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, otworzymy rachunek.
W jaki sposób mogę dodać pełnomocnika do transakcji elektronicznych w rachunku Plus Konto Biznes?
Wypełnij wniosek Ustanowienie Pełnomocnictwa do transakcji elektronicznych.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty. Otrzymane dokumenty należy wydrukować, podpisać zgodnie z reprezentacją podmiotu określoną w dokumentach rejestrowych (KRS/CEiDG) i wysłać w oryginale na adres Banku.
WAŻNE! Nowa karta pełnomocnictw do transakcji elektronicznych unieważnia poprzednią, dlatego należy w niej wskazać na nowo wszystkie osoby, które mają posiadać dostęp do rachunku (w tym obecne, które mają mieć zachowane pełnomocnictwo),
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, nadamy pełnomocnictwo.
Co należy zrobić w przypadku zmiany reprezentacji, np. zmiany zarządu spółki?
W przypadku zmiany reprezentacji wypełnij wniosek Zmiana reprezentantów firmy.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty. Otrzymane dokumenty należy wydrukować, podpisać zgodnie z reprezentacją określoną w dokumentach rejestrowych (KRS/CEiDG) i wysłać w oryginale na adres Banku.
WAŻNE! Nowa Karta Wzorów Podpisów unieważnia poprzednią.
Jak wygląda proces otwarcia rachunku Konto e-direct/Plus Konto?
-
Teraz możesz założyć rachunek bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że będziesz miał ze sobą dokument tożsamości, by zawrzeć umowę całkowicie zdalnie. Przejdź do wniosku, który znajduje się na naszej stronie internetowej Otwórz konto osobiste, wybierz Konto e-direct lub Plus Konto i dalej postępuj zgodnie z poleceniami, które wyświetlą się w trakcie procesu zakładania konta.
-
Rachunek możesz otworzyć również tradycyjnym sposobem:
Wypełnij wniosek Konto e-direct lub Plus Konto.
Po wypełnieniu wniosku, skontaktujemy się telefonicznie z Tobą w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych dokumenty (tj. FATCA i Oświadczenie o Rezydencji Podatkowej CRS) wyślemy na maila. Wydrukuj je, podpisz i odeślij zwrotnie w formie skanu lub zdjęcia. Za pośrednictwem Poczty Polskiej wyślemy do Ciebie pozostałe dokumenty w tym Umowę Rachunku Bankowego w dwóch egzemplarzach, które należy podpisać. Podczas podpisywania dokumentów, kurier potwierdzi Twoją tożsamość. Kurier zabierze jeden egzemplarz umowy i dostarczy do Banku.
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, otworzymy rachunek.
UWAGA! Jeśli chcesz otworzyć Konto e-direct i Plus Konto, to dla każdego rachunku należy wypełnić osobny wniosek.
Czy Volkswagen Bank oferuje rachunki wspólne?
Nie, nie posiadamy w ofercie rachunków wspólnych. Możliwe jest natomiast ustanowienie pełnomocnictwa do rachunku prywatnego (Konto e-direct, Plus Konto).
W jaki sposób mogę dodać pełnomocnika do konta w rachunku Konto e-direct/Plus Konto?
Wypełnij wniosek Ustanowienie Pełnomocnictwa do konta.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty. Wydrukuj je, podpisz zgodnie z wzorem podpisu złożonym na umowie i wyślij w oryginale na adres Banku.
Za pośrednictwem Poczty Polskiej, do pełnomocnika/ów wyślemy FI (Formularz Identyfikacyjny) celem potwierdzenia tożsamości oraz pobrania wzoru podpisu.
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, nadamy pełnomocnictwo.
Jakie uprawnienia ma pełnomocnik do rachunku prywatnego?
Pełnomocnik posiada te same uprawnienia, co właściciel, za wyjątkiem:
-
zmiany lub wypowiedzenia umowy,
-
ustanawiania dalszych pełnomocnictw,
-
składania dyspozycji na wypadek śmierci Posiadacza,
-
zmiany danych Posiadacza,
-
zawierania umów kredytu, w tym umów o limit kredytowy,
-
wnioskowania o wydanie karty,
-
udzielania zgody na realizację transakcji płatniczej w formie polecenia zapłaty,
-
aktywowania instrumentów płatniczych Posiadacza lub Pełnomocnika.
Czy firma zarejestrowana poza granicami Polski może otworzyć rachunek w Volkswagen Bank?
Nie, rachunek bankowy Plus Konto Biznes może otworzyć wyłącznie firma zarejestrowana na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Czy Volkswagen Bank prowadzi rachunki w obcych walutach?
Nie. Oferujemy produkty wyłącznie w PLN.
Jak mogę zmienić dane osobowe?
Dane możesz zmienić:
-
samodzielnie w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej – kliknij na symbol ustawień i wybierz ikonę Dane osobowe → Edytuj dane;
-
telefonicznie pod numerem tel. 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) lub (22) 528 96 28 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy) po zalogowaniu numerem Klienta i Telekodem;
-
przez zakładkę Wnioski dostępnej w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej;
-
poczty tradycyjnej wysyłając dyspozycję pisemną.
Samodzielną modyfikację danych należy potwierdzić kodem PIN w aplikacji.
W przypadku posiadania autoryzacji za pomocą hasła SMS, samodzielną modyfikację danych należy potwierdzić hasłem do autoryzacji oraz jednorazowym kodem otrzymanym w wiadomości SMS.
Czy dyspozycja wkładem na wypadek śmierci może obejmować osobę niepełnoletnią?
Tak, ale osoba ta będzie mogła samodzielnie dysponować środkami po uzyskaniu pełnoletności.
Kto powinien podpisywać dokumenty w celu otwarcia rachunku Plus Konto Biznes?
Na dokumentach do otwarcia rachunku Plus Konto Biznes należy złożyć podpisy zgodnie z reprezentacją określoną w dokumentach rejestrowych firmy, np. KRS, CEiDG.
Czy posiadając rachunek Plus Konto Biznes mogę wnioskować o kartę płatniczą?
Tak. Wypełnij wniosek Zamówienie karty płatniczej Visa Biznes.
Po jego wypełnieniu, skontaktujemy się telefonicznie z osobami wskazanymi we wniosku w celu potwierdzenia danych osobowych. Po potwierdzeniu danych wyślemy na maila dokumenty. Otrzymane dokumenty należy wydrukować, podpisać zgodnie z reprezentacją określoną w Kracie Wzorów Podpisów i wysłać w oryginale na adres Banku.
Możemy wydać kartę płatniczą również dla osoby, która nie jest pełnomocnikiem do rachunku Plus Konto Biznes. Jeśli wskażesz taką osobę we wniosku, wyślemy do niej dodatkowo FI (Formularz Identyfikacyjny) w celu potwierdzenia tożsamości i pobrania wzoru podpisu.
Po otrzymaniu kompletu poprawnie podpisanych dokumentów, wydamy kartę.
Czy mogę wnioskować o kartę płatniczą dla pełnomocnika do rachunku Konto e-direct?
Tak, w celu wydania karty dla pełnomocnika:
-
skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem tel. (22) 528 96 28 logując się numerem Klienta i Telekodem i złóż dyspozycję wydania karty dodatkowej dla pełnomocnika lub,
-
złóż dyspozycję w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej przez zakładkę Wiadomości. W treści prosimy wskazać, dla którego pełnomocnika ma zostać wydana karta lub,
-
wyślij pismo w oryginale na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ1, 00-124 Warszawa
WAŻNE ! Dyspozycja może zostać złożona wyłącznie przez właściciela rachunku.
Czy można nadawać indywidulane uprawnienia do obsługi rachunku Plus Konto Biznes?
Tak. Taką funkcjonalność umożliwia usługa BiznesBanking. Dzięki tej usłudze administrator może nadawać uprawnienia np. wyłącznie do podglądu do rachunku lub tylko do akceptacji przelewów. Na wniosku o aktywację usługi Biznes Banking należy wskazać, kto ma posiadać funkcję administratora.
Jak aktywować usługę:
- Wypełnij Wniosek o Usługę BiznesBanking;
- wypełnij wniosek i podpisz go zgodnie z reprezentacją określoną w Kracie Wzorów Podpisów;
- następnie odeślij wniosek w oryginale na adres Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ1, 00-124 Warszawa;
- do nowych osób (jeśli takie będą wskazane we wniosku) dodatkowo wyślemy kuriera z FI (Formularzem Identyfikacyjnym) celem potwierdzenia tożsamości i pobrania wzoru podpisu,
- po otrzymaniu wszystkich niezbędnych oraz poprawnie wypełnionych i podpisanych dokumentów aktywujemy usługę. Zmiana będzie widoczna po zalogowaniu do Serwisu e-direct.
Czy na Karcie Wzorów Podpisu mogę wskazać inne osoby niż wynika to z dokumentów rejestrowych firmy?
Tak. To Klient decyduje, kto ma być upoważniony do reprezentacji firmy w Banku, jednakże Kartę Wzorów Podpisów należy podpisać zgodnie z reprezentacją firmy, określoną w dokumentach rejestrowych firmy, np. CEiDG, KRS.
Najczęściej pobierane dokumenty
- Instrukcja korzystania z systemu bankowości internetowej (PDF, 5.0 MB)
- Instrukcja użytkowania usługi Biznesbanking w EBP (PDF, 2.4 MB)
- Instrukcja zlecania przelewu podatkowego PIT/CIT/VAT (PDF, 175.0 KB)
- Regulamin prowadzenia rachunków bankowych i użytkowania kart płatniczych dla Klientów instytucjonalnych obowiązujący od dnia 25.04.2022 r. (PDF, 233.0 KB)
- Tabela Prowizji i Opłat dla Klientów instytucjonalnych obowiązująca od dnia 1.03.2021 r. (PDF, 89.0 KB)
- Tabela oprocentowania dla klientów instytucjonalnych Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce - Obowiązuje od dnia 02.09.2025 (PDF, 143.0 KB)
- Umowa rachunku bankowego Plus Konto Biznes - jednoosobowa działalność gospodarcza (PDF, 118.0 KB)
- Umowa rachunku bankowego Plus Konto Biznes - pozostałe formy działalności (PDF, 89.0 KB)
- Oświadczenie o statusie podatnika do celów FATCA (PDF, 601.0 KB)
- Arkusz informacyjny dla deponentów (PDF, 74.0 KB)
- Oświadczenie o zajmowaniu eksponowanego stanowiska politycznego (PDF, 50.0 KB)
- Wniosek o udzielenie zbiorczej informacji osobie uprawnionej poszukującej rachunków osoby zmarłej (PDF, 387.0 KB)
- Wniosek o udzielenie zbiorczej informacji osobie poszukującej własnych rachunków (PDF, 378.0 KB)
- Oficjalna ulotka Komisji Europejskiej: Twoje prawa przy dokonywaniu płatności w Europie (PDF, 333.0 KB)
- Regulamin Promocji Lokata na Nowe Środki dla klientów instytucjonalnych (PDF, 188.0 KB)
- Regulamin Promocji "Pakiet dla przedsiębiorczych za zero!" od dnia 29.02.2024r. (PDF, 141.0 KB)
Informacje kontaktowe
Konta, lokaty, kredyty gotówkowe
tel. 800 103 301
(z telefonów stacjonarnych)
tel. +48 22 528 96 28
(z telefonów komórkowych lub z zagranicy)
kod SWIFT: INGBPLPW
Linia czynna w godzinach 8-18 (pn.-pt.) i 9-15 (sob.).