Skontaktuj się z nami
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami poniżej, czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie.
Najczęściej zadawane pytania
Chcę zmienić termin zakończenia umowy leasingu (skrócić ją lub wydłużyć). Czy jest taka możliwość?
Tak, złóż dyspozycję przez Portal Klienta, infolinię lub wysyłając skan wydrukowanego i podpisanego wniosku na adres bok@vwfs.com. O ile nie masz zaległości, przygotujemy symulację nowego harmonogramu. Gdy zaakceptujesz nową kalkulację, nowy harmonogram do umowy leasingu zamieścimy w Portalu Klienta.
Za przygotowanie symulacji oraz zmiany w harmonogramie naliczymy opłaty zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji VWFS.
Chcę wykupić samochód na koniec leasingu. Co muszę zrobić?
Trzy miesiące i miesiąc przed końcem umowy leasingu otrzymasz informację, że zbliża się koniec umowy. Najpóźniej 14 dni przed końcem umowy leasingu zgłoś do nas chęć wykupu samochodu. Możesz to zrobić w Portalu Klienta zakładając sprawę lub mailowo na adres: bok@vwfs.com. Gdy uregulujesz wszystkie należności (łącznie z kwotą wykupu samochodu), a pojazd ma aktualną polisę ubezpieczeniową (OC), wystawimy fakturę końcową, która potwierdzi zakup samochodu. Więcej możesz dowiedzieć się tutaj.
Chcę zwrócić samochód na koniec leasingu. Co muszę zrobić?
Wypełnij formularz zwrotu pojazdu znajdujący się na stronie Formularz zwrotu pojazdu dla klientów leasingowych. I postępuj zgodnie z krokami opisanymi na stronie: Opcje zakończenia umowy leasingu
Kto może wykupić leasingowane auto?
Samochód odkupić może tylko i wyłącznie klient.
Wpłaciłem kwotę wykupu na konto VWFS, co dalej?
Jeżeli nie masz żadnych zaległości, a pojazd ma aktualną polisę ubezpieczeniową (OC), wystawimy fakturę końcową. Fakturę prześlemy do Ciebie pocztą tradycyjną lub elektroniczną (jeśli masz zgodę na e-fakturę).
Chcę przerejestrować wykupiony samochód. O czym muszę pamiętać.
Zabierz do Wydziału Komunikacji dokumenty pojazdu oraz fakturę sprzedaży, którą od nas dostaniesz.
Czy jest możliwość zmiany terminu płatności rat?
Tak, taką prośbę możesz napisać przez Portal Klienta lub zgłosić na infolinii. Podaj swoje dane klienta i wskaż termin na jaki chcesz zmienić płatność.
Opłatę za zmianę naliczymy zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji VWFS.
Czy mogę na kilka miesięcy wstrzymać płatności rat leasingowych?
Tak, w tym celu Abyzłóż wniosek przez Portal Klienta, infolinię lub wyślij skan wydrukowanego i podpisanego wniosku na adres bok@vwfs.com. Maksymalny okres, o który możesz wnioskować to 3 miesiące.
Jeśli nie masz zaległości w płatnościach, przygotujemy symulację nowego harmonogramu. Gdy ją zaakceptujesz, nowy harmonogram do umowy leasingu zamieścimy w Portalu Klienta.
Za przygotowanie symulacji oraz zmiany w harmonogramie naliczymy opłaty zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji VWFS.
Kończy mi się polisa ubezpieczeniowa, co mam zrobić?
Skontaktuj się z salonem dealerskim i poznaj ofertę Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy. Jeśli zdecydujesz się na kupno polisy poza VWSU, najpóźniej 14 dni przed końcem aktualnej polisy wypełnij i prześlij do nas Zapytanie o zgodę na warunki polisy poza VWFS. Możesz je pobrać z Portal Klienta (zakładka dokumenty) lub ze strony. Uzupełniony i podpisany przez agenta ubezpieczeniowego dokument wyślij na adres zgodanapolise@vwfs.com
Chcę zgłosić szkodę komunikacyjną, co muszę zrobić?
zkodę zgłoś do towarzystwa ubezpieczeń, w którym masz polisę (AC - własne towarzystwo ubezpieczeń lub szkoda z OC - ubezpieczyciel sprawcy kolizji).
W razie potrzeby zgłoś zdarzenie również na policję.
Jeśli naprawiasz samochód w Autoryzowanej Stacji Obsługi zgodę na wypłatę odszkodowania pobierzesz bez dodatkowych opłat w Portalu Klienta w zakładce „Dokumenty”.
Jeśli naprawiasz samochód poza ASO, złóż wniosek o wydanie zgody na wypłatę odszkodowania. Możesz to zrobić przez Portal Klienta, infolinię lub wysyłając skan wydrukowanego i podpisanego wniosku na adres bok@vwfs.com. Za zgodę na wypłatę odszkodowania naliczymy opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji VWFS.
Potrzebuję duplikat faktury
Duplikat faktury wystawiamy tylko w przypadku faktur, które wysyłamy pocztą tradycyjną. Jeśli to Twój przypadek zgłoś taką potrzebę przez Portal Klienta, na infolinii lub na adres bok@vwfs.com.
Jeśli wyraziłeś zgodę na e-fakturę – oryginał masz stale dostępny w Portalu Klienta.Portalu Klienta. Możesz go pobrać w każdej chwili bezpłatnie.
Jak uzyskać aktualny harmonogram spłat?
Harmonogram spłat pobierzesz w Portalu Klienta z zakładki „Samochody”. Wybierz odpowiednią umowę, otwórz zakładkę „Harmonogram spłaty”. Na górze, po lewej stronie możesz pobrać harmonogram w formie pliku pdf, xls, csv.
Podpisałem umowę leasingu, kiedy otrzymam komplet dokumentów? Dlaczego nie mam jeszcze umowy?
Od momentu, gdy otrzymamy z salonu komplet dokumentów (umowę leasingu, harmonogram spłat, Ogólne Warunki Umów Leasingu oraz Tabelę Opłat i Prowizji), w ciągu ok 7 dni roboczych wyślemy je do Ciebie listem poleconym na adres do korespondencji.
Kto jest właścicielem leasingowanego samochodu?
Właścicielem pojazdu przez cały okres umowy jest VWFS.
Czy leasingowane przeze mnie auto może być zarejestrowane na tablicach rejestracyjnych z mojego miejsca zamieszkania?
Tak, jeśli w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania jest salon dealerski - czyli przedstawicielstwo VWFS, które zarejestruje pojazd w lokalnym Wydziale Komunikacji.
Co mam zrobić, gdy zgubię bądź ktoś mi ukradnie tablice rejestracyjne/dowód rejestracyjny/kluczyki?
Taki przypadek zgłoś:
-
do towarzystwa ubezpieczeniowego
-
na policję (tylko kradzież)
-
do VWFS (lub salonu dealerskiego, w którym była podpisywana umowa)
Aby wyrobić nowe dokumenty, potrzebujesz zgody VWFS.
Zgody na wyrobienie wtórników dowodu rejestracyjnego oraz tablicy rejestracyjnej pobierzesz z Portalu Klienta z zakładki „Dokumenty”.
Prośbę o zgodę na wyrobienie kluczyka wyślij poprzez Portal Klienta, na adres bok@vwfs.com lub zadzwoń na infolinię.
Zbliża się koniec terminu ważności tymczasowego („miękkiego”) dowodu rejestracyjnego – co mam zrobić?
Skontaktuj się z salonem dealerskim, w którym podpisywałeś umowę leasingu, by umówić się na wymianę dokumentu. Na spotkanie zabierz ze sobą tymczasowy dowód rejestracyjny i kopię potwierdzenia ubezpieczenia OC. Salon po otrzymaniu dokumentów zajmie się wymianą dowodu rejestracyjnego na stały. Salon poinformuję Cię, gdy dokument będzie już do odebrania.
Czy mogę mieć na fakturze podział raty na kapitał i odsetki?
Tak, możemy na fakturze osobno wykazać ratę kapitałową i odsetkową. Napisz do nas przez Portal Klienta, zgłoś taką prośbę na infolinii lub wyślij skan podpisanego wniosku na adres bok@vwfs.com.
Taki podział rat sprawdzisz w Harmonogramie spłat. Dowiedz się, jak pobrać aktualny harmonogram.
Czy potrzebuje zgody aby zamontować hak /gaz /okleić samochód?
Aby zamontować hak, pobierz upoważnienie z Portalu Klienta w zakładce „Dokumenty”.
W pozostałych przypadkach, złóż wniosek o zgodę. Wniosek możesz złożyć przez Portal Klienta, infolinię lub wyślij skan podpisanego wniosku na adres bok@vwfs.com. Zgoda wydawana jest bezpłatnie.
Koszty zmian pokrywa klient. Nie wliczamy ich do rat leasingowych.
Pamiętaj, by zmiany wpisać w dowodzie rejestracyjnym. Aby to zrobić udaj się do salonu dealerskiego wskazanego w dowodzie rejestracyjnym w punkcie „C”.
Kto otrzyma mandat za przekroczenie prędkości lub inne wykroczenie?
Informacje o mandacie prześle do Ciebie odpowiedni organ (policja, straż miejska). Organ poinformuje również nas o wykroczeniu. A my mamy obowiązek przekazać Twoje dane, jako użytkownika leasingowanego samochodu. Za wskazanie danych naliczymy opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
W przypadku wpływu mandatu z krajów takich jak: Węgry, Holandia i Czechy, mandat opłacimy My, a Tobie wystawimy refakturę poniesionych kosztów.
Planuję wyjechać za granicę leasingowanym samochodem - czy muszę to zgłaszać?
Nie, ale potrzebną do wyjazdu potrzebną zgodę pobierz bez dodatkowych opłat z Portalu Klienta w zakładce „Dokumenty”. Takie pozwolenie jest wydawane jednorazowo, obowiązuje bezterminowo – do końca trwania umowy leasingu. Sporządzone jest w trzech językach (polskim, angielskim, niemieckim).
Potrzebuję opinii o mojej umowie leasingu do innego banku. Jak mogę ją uzyskać?
Złóż wniosek o wydanie dokumentu. Podpisany i zeskanowany dokument wyślij przez Portal Klienta lub na e-mail bok@vwfs.com. Swoją prośbę możesz zgłosić również przez infolinię.
Za wydanie opinii naliczymy opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji VWFS.
Jak mogę zmienić adres do korespondencji?
Złóż wniosek o zmianę adresu do korespondencji (czyli zmianę danych) przez Portal Klienta (opisz sprawę w komentarzu lub załącz wniosek), infolinię lub wysyłając skan wydrukowanego i podpisanego wniosku na adres bok@vwfs.com.
Co zrobić, gdy zmieni się nazwa mojej firmy lub jej adres?
Upewnij się, że nowy dokument rejestrowy potwierdzający zmianę jest dostępny na właściwych stronach internetowych (KRS, CEiDG). Następnie złóż wniosek o zmianę danych przez Portal Klienta, infolinię lub wysyłając skan wydrukowanego i podpisanego wniosku na adres bok@vwfs.com.
Co należy zrobić aby otrzymać zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia?
Po zakończeniu umowy leasingu złóż wniosek o zwrot nadpłaty wysyłając skan wydrukowanego i podpisanego wniosku na adres bok@vwfs.com. Składkę zwrócimy w ciągu kilku dni roboczych od przesłania formularza na wskazany przez Ciebie rachunek bankowy.
Czy moja żona/mąż może korzystać z leasingowanego pojazdu?
Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umów Leasingu, możesz (bez konieczności naszej pisemnej zgody) udostępniać leasingowany samochód osobom bliskim, swoim pracownikom oraz osobom, które stale świadczą usługi na Twoją rzecz.
Czy mogę bezpłatnie użyczyć leasingowany pojazd osobie trzeciej? Czy wymagana jest zgoda VWFS?
Jeśli chcesz użyczyć leasingowany pojazd bezpłatnie osobom bliskim, pracownikom firmy lub osobom świadczącym usługi na Twoją rzecz - nie potrzebujesz na to naszej zgody.
W innym przypadku złóż wniosek o podnajem pojazdu. Dołącz do niego dodatkowe ubezpieczenie pojazdu z tytułu podnajmu (możesz je kupić w salonie dealerskim albo w towarzystwie ubezpieczeniowym, w którym masz zawartą polisę). Wniosek prześlij przez Portal Klienta lub wyślij skan podpisanego dokumentu na adres bok@vwfs.com. Za wyrażenie zgody naliczymy opłatę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji VWFS.
Jak wykonać cesję umowy leasingu?
Informacje o tym, jak wygląda proces przejęcia umowy leasingowej (w tym jakie dokumenty są potrzebne) znajdziesz na naszej stronie: www.vwfs.pl/cesja
Co to jest WIBOR oraz stopy bazowe? Jaki mają wpływ na moja umowę?
Dowiedz się wszystkiego na naszej stronie: Stopy bazowe
Jak jest numer na infolinię oraz w jakich godzinach pracuje?
Numer na infolinię to: 22 528 96 28 (z telefonów komórkowych i z zagranicy) lub 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych). Infolinia pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00 oraz w soboty od 9.oo do 15.00.
Najczęściej pobierane dokumenty
Leasing konsumencki
- Ogólne warunki umów leasingu konsumenckiego do umów leasingu podpisanych od 26.09.2021 r. (PDF, 78.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu konsumenckiego do umów leasingu podpisanych do 25.09.2021 r. (PDF, 91.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu konsumenckiego (PDF, 43.0 KB)
- Formularz informacyjny – dla osób fizycznych (PDF, 556.0 KB)
Leasing i najem
- Formularz - leasing detaliczny - Wniosek o zmianę danych (PDF, 59.0 KB)
- Formularz - leasing detaliczny - Wniosek o zgodę na wypłatę odszkodowania (PDF, 47.0 KB)
- Formularz - leasing detaliczny - Wniosek o wydanie zgody na zmiany w pojeździe (PDF, 425.0 KB)
- Formularz - leasing detaliczny - Wniosek o wydanie dokumentu (PDF, 47.0 KB)
- Formularz - leasing detaliczny - Wniosek o wstrzymanie płatności rat (PDF, 56.0 KB)
- Formularz - leasing detaliczny - Wniosek o skrócenie-wydłużenie umowy (PDF, 57.0 KB)
- Formularz - leasing detaliczny - Wniosek o podnajem pojazdu (PDF, 85.0 KB)
- Formularz - leasing detaliczny - Pełnomocnictwo (PDF, 34.0 KB)
- Formularz informacyjny – dla przedsiębiorców (PDF, 595.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu do umów podpisanych od 01.11.2022 do 11.02.2024 r. (PDF, 117.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu do umów podpisanych od 26.09.2021 r. do 31.10.2022 r. (PDF, 88.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu do umów podpisanych od 02.01.2021 r. do 25.09.2021 r. (PDF, 103.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu do umów podpisanych do 01.01.2021 r. (PDF, 109.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu dla klientów flotowych podpisanych od 26.04.2022 (PDF, 669.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu dla klientów flotowych podpisanych od 26.09.2021 r. (PDF, 495.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu dla klientów flotowych podpisanych od 2.01.2021 r. do 25.09.2021 r. (PDF, 316.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu dla klientów flotowych podpisanych od 1.06.2020r. do 1.01.2021 r. (PDF, 317.0 KB)
- Ogólne warunki umów leasingu dla klientów flotowych podpisanych od 1.04.2018 r. (PDF, 222.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu obowiązująca od 07.04.2025 (PDF, 52.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu obowiązująca od 01.01.2024 (PDF, 52.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu podpisanych od 01.10.2023 do 31.12.2023 (PDF, 51.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu LeasinGo podpisanych od 01.10.2023 (PDF, 54.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu podpisanych od 01.07.2023 do 30.09.2023 (PDF, 51.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu LeasinGO podpisanych od 01.07.2023 do 30.09.2023 (PDF, 54.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu podpisanych od 02.01.2021 do 30.06.2023 (PDF, 56.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu podpisanych od 01.02.2020 do 31.12.2020 (PDF, 52.0 KB)
- Tabela Opłat i Prowizji do umów podpisanych do 31.01.2020 (PDF, 462.0 KB)
- Tabela Opłat i Prowizji do Umów Leasingu Audi Perfect Lease podpisanych do 31.01.2020 (PDF, 463.0 KB)
- Tabela opłat i prowizji do umów leasingu konsumenckiego (PDF, 43.0 KB)
- Tabela Opłat i Prowizji do Umów Leasingu Klientów Flotowych (PDF, 421.0 KB)
- Zapytanie o zgodę na warunki polisy poza Volkswagen Financial Services (PDF, 57.0 KB)
- Stopy bazowe Volkswagen Financial Services Polska Sp. z o.o. (PDF, 56.0 KB)
- Stopy IRS Volkswagen Financial Services Polska Sp. z o.o. (PDF, 91.0 KB)
Leasing
Kontakt
Portal klienta
Zaloguj się do Portalu Klienta, w którym skontaktujesz się z nami i pobierzesz:
· e-fakturę
· harmonogram spłaty rat
· zgodę na wyjazd zagraniczny
· upoważnienie do likwidacji szkody
Telefon
(z telefonów komórkowych lub z zagranicy)
(z telefonów stacjonarnych)
Linia czynna w godzinach 8-18 (pn.-pt.) i 9-15 (sob.).